Kaikenlaisia keränloppuja ja lankanyssäköitä on vuosien varrella majoittunut kaappien nurkkiin. Vaaka ry:n tilkkupeitto-ohjeesta löysin idean siihen, että laput neulotaan kahdesta silmukasta lähtien leventämällä ja puolivälistä jälleen kaventamalla loppuun. Tämä on todella mainio idea: ei tarvitse vertailla lankojen paksuuksia ja laskea kulloinkin luotavien silmukoiden määrää. Kun sivun neuloo aina samanmittaiseksi, saa samankokoisia lappuja langan paksuudesta tai laadusta riippumatta. Sopii minulle. Näitä lappuja aion silloin tällöin neuloskella, ehkä jotain joskus valmistuukin. Päätin ainakin sen, että langanpäät on pääteltävä heti, muuten olen joskus tilanteessa, että minulla on iso kasa tilkkuja, mutta en saa tehdyksi niistä mitään, koska ensin olisi pääteltävä kaikista langat. Se on tylsää se!

1634657.jpg

Taas olen suunnittelussani ajautunut pattitilanteeseen. Olen hahmotellut toinen toistaan muka sievempiä ja näppärämpiä kesäkasseja vaihtoon, enkä osaa päättää, minkä toteuttaisin. Torstaina, jos Luoja suo, teen kassin ja sillä hyvä. Kassi pitää saada postiin maanantaina, ja perjantaina lähden taas viikonlopuksi opettelemaan luovan kirjoittamisen saloja. Lauantain opiskeluista mietin pois jäämistä, koska on minulle tärkeän vanhimman kummilapseni pojan ristiäiset. Lauantain ohjelma on kuitenkin pahimmoilleen sellainen, josta poissa oleminen ei oikein onnistu, joten muu perhe saa nyt nauttia ristiäismatkasta ilman minua. Minä sitten menen rotinoimaan vauvaperheeseen, kunhan saat piiraat paistetuiksi. Olen minä jo kerran käynyt vauvaa ihastelemassa, mutta ilman rotinapiirakoita.

Pari päivää on ollut niin sateista, ettei kukkien laitosta pihalla ole tullut mitään. Vielähän nuo ehtivät paikkkansa löytää, kunhan on pouta jälleen eikä sade kastele puutarhatyöläistä hetkessä. Ikävä tosiasia on, että nykyiselläni olen huomattavasti parempi suunnittelemaan kuin toteuttamaan, onpa sitten kyseessä käsityöt tai kukkaistutukset.

Onpa huomenna, tai itse asiassa tänään, koska vuorokausi on vaihtunut unta odotellessa, sadetta tai poutaa, kukille ei jää juurikaan aikaa. Minulla on terapiakäynti Lähikaupungissa, ja yhteensattumien vuoksi joudun liikkumaan julkisilla kumpaankin suuntaan, joten odotettavissa on lorvehtimista kaupungilla. Ehdinpä käydä kirpputorilla ja lankakaupassa sekä vallan vaikka missä.

Nyt siirryn kuitenkin Minna Canthin Työmiehen vaimon seuraan ja yöunille!