1241981011_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

On ollut oikein mukava äitienpäivä. Olimme yhdessä lounaalla koko porukka: minä, Puoliso, isot lapset perheineen ja Kuopus. Kuten kuvasta näkyy, olen saanut paljon myös lahjoja ja kukkia! Kortit ovat tyttären, Minskun ja Kuopuksen tekemiä; liinan on Kuopus ommellut koulussa. Olen onnellinen siitä, että olen juuri näiden rakkaiden äiti, mummi ja anoppi. Niin ja tietysti olen onnellinen Puolisosta, joka on tehnyt minusta äidin juuri näille lapsille!

Eilen kävimme Äidin luona; tänään siellä vieraili Sisar puolisoineen. Veimme samalla reissulla kukkia haudoille: isoäideille krysanteemeja ja Isän haudalle orvokkeja eli kaikki pientä pakkasta kestäviä.

Tänään juhlittiin myös Vävykän (savolaismuoto sanasta vävy; -kka, -kkä johdannaiset olivat lapsuusmaisemissani hyvin tavallisia esim. äitikkä, isukka, vävykkä, Leenukka < Leena, Vesukka<Vesa, Seijukka< Seija ...) syntymäpäivää. Toukokuun juhlat eivät tähän lopu, sillä ensi viikolla on Kuopuksen syntymäpäivä, seuraavalla Tyttären nimipäivä ja kuun lopussa lakkiaisia.

Koivut vihertävät ja sadekuurojen jälkeen tuoksu on ollut täynnä kevättä.  Neljää erilaista narsissia on kukassa, täytyy huomenna käydä kameran kanssa kuvaamassa niitä. Nupulla on vielä ainakin kahta erilaista. Perennat alkavat olla kaikki kasvussa, joten ensi viikolla lienee aika lähetellä lupaamiani taimia uusille omistajille!